القهوة


اهلا بيك ف القهوة. ادخل متتكسفش، دي القعدة لسة هتبتدي و المشاريب ببلاش. في القهوة هتسمع كل حاجة، راجل عجوز بيكلم في السياسة ، او شاب صغير بيتكلم في الرياضة. هتلاقي عيل صغير بيكلم اصحابه عن اخر فيديو جيم، و هتلاقي واحدة بتكلم صاحبتها عن البلوزة اللي اشترتها امبارح. ايوة، هتلاقي بنات في القهوة. المكان راقي بالرغم من اسمه، و مناسب لجميع الاعمار و الاجناس. القهوة على طول مفتوحة، عمرك م هتيجي و نقوللك لا. مش عاوزينك تقلق، دايما هتلاقي مكان. عاوزينك بس ترتاح في الكرسي و تطلب زي ما انت عاوز. في القهوة كل الناس اصحاب، محدش بيحرج حد حتى لو اعترض على وجهة نظره. انا عارف انك لسة جديد، و انا مش اقدم منك ولا حاجة، صدقني هتحب الجو، في القهوة كله صاحب مكان. ادخل متتكسفش، دي القعدة هتحلو و المشاريب على طول ببلاش
.

Monday, March 22, 2010

فضفضة

ملحوظة: البوست دي ملهاش اي لازمة، انصحك متضيعش وقتك عليها

بقالي كام يوم حاسس بحزن مش طبيعي، و المشكلة اني مش عارف السبب. يمكن علشان مش لاقي سبب بزعل زيادة.
الزعل ده خلاني اقعد في البيت و مخرجش الا لظروف معينة و في حالات الطوارئ بس. المهم....و انا قاعد في البيت، و لاني معنديش نت ف انا طبعا مقدرتش افتح ايميلي او ادخل على الفيس بوك. و بعدين امي جرجرتني من قفايا امبارح علشان اروح فرح بنت خالي اللي انا اصلا معرفهاش، بغض النظر عن اني اصلا باكره الافراح، انا مكنتش عاوز اروح علشان مش لاقي سبب يخليني اقعد في مكان دوشة لدرجة تتعب الاعصاب و انا اصلا اعصابي تعبانة جدا، بس حاول بقي تفسر لامك انت ليه مش عاوز تخرج معاها في عيد الام!

المهم انا قولت اهي فرصة، اروح سايبر و افتح الميل و الفيس و اشوف ايه الاخبار. دخلت على الفيس، لقيت مفيش اي رسايل ولا نوتيفيكاشنز من اي حد من اصحابي. يعني بقالهم اسبوع محدش شاف خلقتي، و محدش دور عليا؟ طب محدش اتصل و قولت ماش، مفلسين و مش لاقيين ياكلوا ه يجيبوا رصيد منين، انما مفيش ايميل؟! و لا حتي وول بوست؟!

قد كده انا مش مهم؟ قد كده مليش لازمة؟....بجد يعني اعز اصحاب و الله

اللي رفع معنوياتي شوية ان انا- و قبل ما الغي الاكونت بتاعي على الفيس- لقيت بوستين على الوول من آخر اتنين كنت ممكن اتخيل ان هما ياخدوا بالهم ان انا مش موجود .

سارة نبيل و سارة درويش، اشكركم بجد لانكم افتكرتوني

No comments:

Post a Comment