القهوة


اهلا بيك ف القهوة. ادخل متتكسفش، دي القعدة لسة هتبتدي و المشاريب ببلاش. في القهوة هتسمع كل حاجة، راجل عجوز بيكلم في السياسة ، او شاب صغير بيتكلم في الرياضة. هتلاقي عيل صغير بيكلم اصحابه عن اخر فيديو جيم، و هتلاقي واحدة بتكلم صاحبتها عن البلوزة اللي اشترتها امبارح. ايوة، هتلاقي بنات في القهوة. المكان راقي بالرغم من اسمه، و مناسب لجميع الاعمار و الاجناس. القهوة على طول مفتوحة، عمرك م هتيجي و نقوللك لا. مش عاوزينك تقلق، دايما هتلاقي مكان. عاوزينك بس ترتاح في الكرسي و تطلب زي ما انت عاوز. في القهوة كل الناس اصحاب، محدش بيحرج حد حتى لو اعترض على وجهة نظره. انا عارف انك لسة جديد، و انا مش اقدم منك ولا حاجة، صدقني هتحب الجو، في القهوة كله صاحب مكان. ادخل متتكسفش، دي القعدة هتحلو و المشاريب على طول ببلاش
.

Tuesday, February 9, 2010

قررت اعيش




بقالنا اكنر من سنة متكلمناش، بس عمرك ما بعدتي عن تفكيري. قد ايه كنت غبي لما عاملتك زي باقي اصحابي. كنت بحاول اقنع نفسي اننا

مجرد اصحاب و ان الموضوع ميتعداش شوية محادثات ع النت. لكن لما سيبتيني اتاكدت اني بحبك، بحبك قوي ، بحبك جدا.


تعرفي؟ انتي خليتيني افقد الثقة في كل البنات. خليتيني ابقى متاكد ان البنات كلهم كدابين و هيسيبوني في وقت انا محتاجلهم اكنر من اي حد تاني. لكن بالرغم من كده مش عارف اكرهك.


مش قادر افتكر حاجة وحشة قولتيها او عملتيها. مش عارف الاقي فيكي عيب غير انك محبيتينيش.

كانت غلطة عمري لما قررت اقابلك و نروح مع بعض، كان لازم اروح لوحدي زي ما كنت ناوي. لو ما كنتش شوفتك ما كنتش حبيتك اوي كده. دمرتي اتزاني النفسي و خليتيني فاضي من جوه.


بس تعرفي؟ انا مسامحك. مسامحك لانك متستاهليش اني ازعل منك، مسامحك لاني قررت اشوف الجانب الايجابي للتجربة


مسامحك لاني - و بعد اكتر من سنة - قررت اني اعيش


بس يا ترى انتي مسامحة نفسك ؟

No comments:

Post a Comment